. Здоров'я дитини - на перший план! - Сучасні технології - Каталог статей - Первомайский городской методический кабинет
Первомайский городской методический кабинет
Суббота, 18.05.2024, 23:52
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Block title

Категории раздела
Сучасні технології [2]

Статистика

Главная » Статьи » Сучасні технології

Здоров'я дитини - на перший план!

За даними профілактичного медичного  обстеження  стан  здоров’я  дітей  щороку  погіршується,  збільшується  кількість учнів з  хворобами  опорно-рухової, серцево-судинної, дихальної, ендокринної систем. Чому? Адже в  школах великі  чисті  класи,  в  міру озеленені,  гарно  оформлені,  на  належному  рівні поставлено культурно-оздоровчу,  виховну  роботу. Формування ціннісної мотивації дітей на здоровий спосіб життя, виховання здорової людини — процес досить складний і суперечливий. Має минути не один рік роботи, щоб довести до свідомості кожної дитини той факт, що стан здоров'я й творчих можливостей людини майже на 70% залежить від неї самої, від рівня і стилю її життя, від чинників зовнішнього середовища, а також те, що здоров'я є життєвою основною.

Актуальність цього питання зростає з кожним роком. Виникає  необхідність  аналізувати стан  роботи, мислити,  визначати напрями діяльності всіх освітніх ланок, пропускаючи їх через призму здоров’язбереження молодого покоління.

Одним із пріоритетів діяльності загальноосвітніх навчальних закладів Первомайської міської ради є системне впровадження здоров'язберігаючих педагогічних технологій за 4 напрямками:

  •   збагачення духовної сфери дітей;
  •   зміцнення їх фізичного здоров'я;
  •   підтримка психічного здоров'я (забезпечення умов психологічного комфорту, уникнення стресових ситуацій, психологічну реабілітацію, засвоєння засобів саморегуляції);
  •   сприяння соціальному здоров'ю (забезпечення соціальних потреб та інтересів, соціальну адаптацію, формування потреби вести здоровий спосіб життя).

Увага педагогічних колективів зосереджена на таких актуальних питаннях:

  •      забезпечення умов та механізмів використання технологій, які зберігають здоров'я  відповідно до нормативно-правових актів, документів;
  •      формування громадської думки щодо пріоритету захисту здоров'я (фізичного, психічного, соціального, духовного) дитини; взаємозв'язок школа родина державні установи громада соціокультурні системи;
  •      об’єднання та координація зусиль державних і громадських організацій, об'єднань, фондів, дітей та родин з метою узгодження спільних дій, спрямованих на збереження здоров'я  дитини;
  •      створення умов для забезпечення здорового середовища проживання, зміцнення здоров'я  дітей, їхнього фізичного розвитку;
  •      забезпечення  медичного обслуговування;
  •      здійснення    соціально-правового   захисту   життя,  здоровя  дитини;
  •      здійснення профілактики  соціального неблагополуччя дитини;
  •      удосконалення системи превентивного виховання.

 

 Система роботи методичної служби міста в цьому напрямку представлена рядом науково-методичних семінарів:

«Здоров’язберігаючі технології в навчально-виховному процесі» для заступників директорів з навчально-виховної роботи на базі Тошківської ЗШ І-ІІІ ст. №22;

«Створення школи здорового способу життя як педагогічної системи формування особистості учня» для директорів шкіл, позашкільних закладів на базі Золотівської ЗШ І-ІІ ст.№5;

«Шляхи формування здоров’язберігаючої компетентності учнів у навчально-виховному процесі» для вчителів початкових класів, вчителів фізичної культури та основ здоров’я на базі ПММК;

«Якість освіти в аспекті Школи сприяння здоров’ю» для педагогічного колективу Первомайської ЗШ І-ІІІ ст. №30 в рамках І підготовчого  етапу регіонального експерименту за участю наукового консультанта Дьяченка Б.А., проректора з науково-педагогічної роботи ЛОІППО, кандидата педагогічних наук, доцента.

Згідно з планом роботи методичного кабінету були проведені тематичні засідання міських методичних об'єднань вчителів-предметників, тренінги, майстер-класи. З метою створення сприятливого здоров'язбережувального освітнього середовища, збереження та зміцнення здоров'я дітей і молоді проведено моніторингового дослідження "Рівень рухової активності як провідна детермінанта формування здорового способу життя дітей і молоді". В рамках виконання регіональної спеціальної програми боротьби зі СНІДом проведено дослідження «Моніторинг і оцінка ефективності навчально-просвітницьких програм, спрямованих на превентивну освіту».

Збільшується число педагогів, які пройшли навчання за методикою розвитку життєвих навичок та отримали сертифікат тренера. В школах відкрились факультативні курси «Здоровий спосіб життя», «Азбука здоров'я», «Пізнай себе», «Моє здоров'я».

Наразі шість навчальних закладів Первомайської міської ради мають статус експериментальних регіонального рівня. Педагогічні колективи СШ №6, ПБГ, ЗБГ, ГБГ, ЗШ №30, ЗШ №22 опановують інноваційні види освітньої діяльності, активно впроваджують в практику роботи сучасні педагогічні технології. У ЗНЗ нового типу: спеціалізованій школі, гімназіях навчальний процес характеризується підвищеною інтенсивністю. Природно, що за таких умов проблема збереження та цілеспрямованого формування здоров’я дітей набуває виключну значимість.

Стрімке впровадження інновацій в навчально-виховний процес потребує критичного сприйняття наявних результатів експериментальної діяльності у співвідношенні із  забезпеченням здоров’язберігаючого освітнього простору учнів. Саме тому Первомайський міський методичний кабінет систематично веде ретельну  підготовку шкільних психологів та соціальних педагогів до роботи в нових умовах експериментальної діяльності, навчає науковій організації психолого-педагогічного супроводу  з метою моніторингового дослідження психічного та морального здоров’я  учнів.

Увагу керівників ЗНЗ, вчителів, психологів, соціальних педагогів і всіх, хто причетний до навчання й виховання дітей необхідно акцентувати на пріоритеті здоров’я як обов’язковій умові освітнього процесу.  Найціннішим є усвідомлення педагогами того факту, що здоров’язберігаюча технологія не альтернатива іншим педагогічним системам і підходам. Здоров’язберігаючі освітні технології – це якісна характеристика будь-якої іншої освітньої технології.

Матеріал підготувала методист ПММК  Ю.В.Шаульська




Категория: Сучасні технології | Добавил: Shaulska (09.06.2011)
Просмотров: 2244
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт


Погода

Поиск

Сайты ОУ
  • НМЦРО ЛНР

  • Copyright MyCorp © 2024